Toekomstperspectief bouwmaterialenhandel
woensdag 14 oktober 2015Internet heeft veel invloed op bedrijven in de bouwmaterialenhandel. Het leveren van materialen sec is tegenwoordig niet onderscheidend genoeg meer. Hoe gaan bedrijven voor handel en distributie zich dan wel onderscheiden? En hoe kunnen zij inspelen op het beleid vanuit Europa?
Ontwikkelingsrichtingen
Samen met de Europese brancheorganisatie voor handelaren in bouwmaterialen Ufemat heeft Balance & Result een toekomstvisie ontwikkeld, waarin een aantal ontwikkelingsrichtingen is uitgewerkt.
Selling points
De toekomstgerichte handelaar kiest duidelijk zijn selling points. In de meeste gevallen zal de handelaar zich met kennis, producten en proces steeds meer partner maken in de leveringsketen (‘supply chain’). Kiest men voor betere proposities in het productenspectrum, of kiezen bedrijven voor meer toegevoegde waarde in hun logistieke rol? En wat kunnen handelsbedrijven doen om de samenwerking met de vaklieden te verbeteren?
.
Een aantal best practises wordt in het visiedocument getoond. Balance & Result heeft het visiedocument gepresenteerd op de internationale Ufemat conferentie die in oktober 2015 in Dubrovnik heeft plaatsgevonden. Aan de conferentie namen handelsbedrijven en hun koepelorganisaties uit geheel Europa deel.
.
Voor meer informatie over het visiedocument kunt u contact opnemen met Paul Kuijpers (0570-628474 of p.kuijpers@balance-result.nl).
Belangrijke nieuwsberichten vanuit ons en onze omgeving.