Focus op de klant met ICT

Van project- naar klantfocus in ICT-systemen

In de bouw denken we in projecten. ICT-systemen zoals BIM zijn hier daarom op ingericht. Klanten maken een reis door meerdere projectfasen. Denk daarbij aan ontwikkeling, ontwerp, realisatie en beheer en onderhoud. Informatie over de klant wordt zo vastgelegd door verschillende personen, op meerdere wijzen in diverse systemen. Dat gaat vaak niet goed.

 

Wildgroei klantinformatie

Er komen steeds meer webbased systemen die dicht bij de klant staan en snel kunnen inspelen op wensen vanuit de markt. De verzamelde informatie wordt op allerlei plaatsen -per projecteiland- vastgelegd. De functionaliteit van de systemen is goed. Maar hoe krijgen we deze informatie, die vaak extern is opgeslagen, verbonden met de systemen in de back-office?

Klanten noemen de slechte communicatie tussen de verschillende afdelingen van bouw- en installatiebedrijven en andere ketenpartners als verbeterpunt. Hoe kunnen uw medewerkers weten wat er allemaal met uw klant is afgesproken? 

De ICT-focus in de bouw ligt bij projecten en woningen.
Hoe zit dat met de klant?

Uitgaan van eigen kracht

Een adequate verbinding tussen ICT-systemen is mogelijk omdat ze gebruik maken van dezelfde (geclassificeerde) gegevens. Denk daarbij aan klant- en projectdata. De oorsprong van deze gegevens ligt in de diverse back-office systemen. Stel deze gecontroleerd open en maak de data toegankelijk voor de externe systemen voor eenduidigheid.
Dat heeft uiteraard zijn impact op de ICT-infrastructuur. Iedere leverancier en externe applicatie heeft zo zijn specifieke wensen. Complexiteit is het gevolg. Draai het om, zo werken wij. Kunt u daarop aansluiten?

Klantgerichte ICT-infrastructuur doordacht

Veel bedrijven hebben ervaring opgedaan met ICT. Vaak met vallen en opstaan. Hun focus ligt meestal op het project en minder op het beheer van de relatie met de klant. Vaak excelleert Excel. Dat hoeft niet met de aanpak van Balance & Result, die uitgaat van evenwicht van de keuze van het gereedschap en de integratie voor de klant.

ICT op de werkvloer op maat

Onze beproefde werkwijze maken we voor u op maat, zodat u precies de ondersteuning krijgt die u wenst. Dat begint met een oriënterend gesprek. Op uw verzoek kunnen we een Quickscan uitvoeren om te bepalen waar u nu staat en waar u met uw bedrijf naar toe wilt. Op basis hiervan bepalen we wat er nodig is om op de door u gewenste doelstellingen te realiseren. We stellen u een aanpak voor die volledig is afgestemd op uw behoefte.

Meer weten?

Wilt u zich volledig laten informeren over het verbeteren van uw ICT of het invoeren van BIM? Bel (0570-628474) of mail Willem Pel (w.pel@balance-result.nl).

Waar wij onze toegevoegde waarde kunnen leveren om die van u en uw organisatie te vergroten.