BIM biedt bouw business

woensdag 21 november 2012

Koplopers in de bouw laten zien dat zij de marktpositie van hun onderneming kunnen versterken door een proactieve benadering van de markt en optimalisatie van de eigen bedrijfsvoering. BIM is een sleutelfactor, met name als bouwers al in het voorbereidingsstadium zijn betrokken, naast LEAN Bouwen en ketensamenwerking. Door een beperkte extra tijdsinvestering in het voorbereidingsproces worden fouten en faalkosten in de realisatiefase voorkomen en nemen werkplezier en professionaliteit toe. Uit het marktonderzoek onder 250 bouwbedrijven met 20 medewerkers of meer blijkt dat de investeringen in BIM zich in enkele jaren laten terugverdienen en dat één op de vijf (middel)grote bouwers al BIMt.

Voor het onderzoek, klik hier.

Dit onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met USP Marketing Consultancy, in opdracht van Bouwend Nederland en ABN Amro

Meer weten?

Wilt u meer weten over uw kansen met BIM? Bel (0570-628474) of mail Jan Straatman (j.straatman@balance-result.nl).

Publicaties met een breder perspectief.